“Rēzeknes gaļas kombināts” sāk izmantot 100% pārstrādājamu iepakojuma materiālu

SIA "Rēzeknes gaļas kombināts" ir viens no lielākajiem pilna cikla gaļas pārstrādes uzņēmumiem Latvijā, kas mērķtiecīgi īstenojot ilgtspējīga iepakojuma attīstības politiku un veicinot videi draudzīgus sabiedrības paradumus, sācis produktiem izmantot 100% pārstrādājamu iepakojuma materiālu, tādejādi sperot soli pretī tam, lai mazinātu savu ietekmi uz vidi.

Videi draudzīgu un “zaļu” uzņēmējdarbību Latvijā diemžēl vēl nevar uzskatīt par normu, toties “AJ Power Recycling” 2020.gada veiktā aptauja liecina, ka iedzīvotāji būtu gatavi pārmaiņām un 25% respondentu atzīst, ka mainītu savus ikdienas iepirkšanās paradumus un labāk izvēlētos pārstrādājamu iepakojumu, ja būtu tāda iespēja.

“Gaļas ražotājiem šis nav viegls izaicinājums, jo pāriet uz 100% pārstrādājamu iepakojumu ir grūti – svarīgi, lai produktiem tiktu saglabāts ilgāks derīguma termiņš, lai tie izturētu zemu temperatūru, paaugstinātu mitrumu, tāpēc arī nepārstrādājamie iepakojumi tiek lietoti, lai saglabātu konkrētu produktu specifiskās īpašības,” atklāj “Rēzeknes gaļas kombināts” iepirkumu nodaļas vadītāja Alina Šepovalova, piebilstot, ka “šobrīd esam iepazinušies ar daudzu iepakojumu ražotāju sortimentu, veikuši dažādus testus, lai saprastu, kuri materiāli būtu piemēroti mūsu produkcijai. Kopumā tam visam ir labs rezultāts. Esam saņēmuši oficiālu atzinumu no Vācijas laboratorijas par dažiem iepakojumiem, ka šo materiālu var pārstrādāt, tāpēc esam nolēmuši visās jomās, kur vien tas iespējams, pāriet uz 100% pārstrādājamu iepakojumu.”

Latvijas sabiedrība pagaidām tik labi neorientējas iepakojuma materiālos un pārstrādes detaļās. Tāpat arī daudzi nepārstrādājamie iepakojumi vizuāli izskatās līdzīgi pārstrādājamiem, ko iedzīvotāji viegli var sajaukt. Tāpēc “Rēzeknes gaļas kombināts” uz etiķetēm izvietos zaļu 100% pārstrādājams simbolu, lai informētu patērētājus un atgādinātu par “zaļās” domāšanas nozīmi.

Produktus jaunajos iepakojumus veikalu plauktos jau var redzēt šobrīd, bet to maiņa ritēs pakāpeniski. Joprojām tiek testēti un meklēti labākie iepakojumu materiālu risinājumi. Uzņēmuma pārstāvji atzīst, ka tie ir lieli finansiāli ieguldījumi (divas un pat trīs reizes lielāki, ja rēķina uz vienu iepakojuma vienību) un tas ir viens no būtiskākajiem iemesliem, kāpēc daudzi ražotāji nesteidz pieņemt lēmumus par pāriešanu uz dabai draudzīgāku iepakojumu. Uzņēmums cer, ka tuvāko 1-2 gadu laikā vismaz 50% savas produkcijas varēs iepakot otrreiz pārstrādājamos materiālos, tādejādi sperot soli pretī tam, lai mazinātu savu ietekmi uz vidi.